Thursday, May 28, 2009

Malaysia Public Transportation

okie dokie... ari ni nak citer2 pasal public transportation kat mesia....

sebut jer pengangkutan awam mesti ramai yg maki2... blogger-emoticon.blogspot.com ehehehe


yeahhhh... tp mmg teruk kan kan kan.... blogger-emoticon.blogspot.com

tp jgn lupa.... teruk2 pon skarang dah ok lar sket dr 10 thn lepas....




ingat lagi zaman bas mini???? blogger-emoticon.blogspot.com
mengingatkan aku satu kes dulu aku ngan one of my bestfren....


time peak hour mmg lar teruk kan....

mmg aku rasa kalu nak sumbat sekor kucing in between org2 pon tak leh...

betul2 melekat.... time ni lar yg ramai yg mengambil kesempatan.... blogger-emoticon.blogspot.com

terukkk terukkkk... blogger-emoticon.blogspot.com

tp kes aku tu bukan time peak hour....

ada dua tiga kerat jer time aku naik ngan my fren tuh....

tau lar bas mini bawak camne kan.... koner baring tuh...

tak mustahil kalu masuk sepang kete lumba petronas pon bole kalah... blogger-emoticon.blogspot.com

time tu kitorang tak duk skali...
ye la seat byk kosong...
jadik kitorang duk seat sorang2....
kawan aku duk seat blakang aku....
skali tu bas mini konerrr.... aku dr tepi tingkap dah beralih ke seat sbelah...blogger-emoticon.blogspot.com


aku pon pandang blakang tgk kawan aku dah takde....blogger-emoticon.blogspot.com
rupa2nyer kawan aku dah terjelepuk duk atas lantai bas kat tengah2 tuh... blogger-emoticon.blogspot.commuakakakaka


ganas tul.... blogger-emoticon.blogspot.com tp tu la... org still lagi rebut2 naik bas mini pasal cepat....
mmg giler tul driver bas2 mini.... agak2 diorg pernah kena saman tak aaa???? blogger-emoticon.blogspot.com


tp skarang intra kota dah ok kan..... blogger-emoticon.blogspot.com
aircond pon sejukkkkkk....blogger-emoticon.blogspot.com
dulu memasing yg naik bas berpeluh2....blogger-emoticon.blogspot.com
yg dah berbau tu makin berpuluh kali bau lar.....
skang bravo bravo.... blogger-emoticon.blogspot.com
ni pada pandangan aku lar.....
problem2 lain aku tak tau sgt pasal aku naik intra kota ni pon sekali dua jer....blogger-emoticon.blogspot.com




tu part bas....




part komuter laks..... dah maju ker????blogger-emoticon.blogspot.com
aku dah lamer tak naik komuter.... tak sanggup dah.... blogger-emoticon.blogspot.com
teruk sesgt.... pepagi mmg crowd giler.... mmg level bas mini dedulu gaks...
tp sib baik komuter ni takde yg duk bergantung2 ala2 ketapi kat india tuh....
kalu ada pastu amik gambo..... masuk paper... mesti org kompius...
ni kat mesia ker kat maner... pasal ramai sgt bangla ngan indon.... blogger-emoticon.blogspot.com

tp mmg org ramai... transport tak baper nak cukup...
masalah ni bukan baru lagik....
dah lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
tp aku tgk org duk berasak2 jugak....
aku pelik tul... kalu betul2 mesia nak majukan public transport...
silalah wat kajian bebetul.... brp org sehari naik....
jgn pentingkan nak untung jer...
keselesaan penumpang pon kenala pk gaks....
ingat.... blogger-emoticon.blogspot.com aku bayar income tax tauuuuuu....


mungkin gaks time diorg kaji tu yg nak naik 100 org...
tp by the time transport tu functional penumpang dah jadik 150 org....
kena lar tgk gaks tuh....
buduh sgt ke pakar2 analisis tuh????
meh amik aku....
blogger-emoticon.blogspot.com

lrt pon camtu gaks.... tp lrt ok skettttttt lar compare ngan komuter.....
maybe sbb yg naik ramai yg keje kat area2 kl....
jadik dressing pon quite ok....
bau2an pon takde lar teruk sgt....

hah blogger-emoticon.blogspot.com.... aku nak sentuh sket bab bau2an ni....
utk yg nak naik public transport tu tolongggggggggggggglaaaa...
prihatin lar sket ngan alam sekitar.....
aku rasa deodorant takde lar mahal sgt....
yg 3inggit lebey pon ader....
jgn lar terlampau pentingkan diri sendirik....
kadang2 sesak napas aku tahan bau....blogger-emoticon.blogspot.com
nak tutup idung kang nampak biadap laks....
terpaksalaaaa tahan2 napas.....
tak pon napas ikot mulot....
merintih aku sorang2 tahan bau tau.... blogger-emoticon.blogspot.com

geramnyer aku ngan spesis yg tak prihatin ni sampai pernah aku rasa nak tpon radio era pepagi jumaat tu.... blogger-emoticon.blogspot.com

kengkadang tu aku tgk yg berbau ni pakai smart kan main...
tu la.... kiter ni dah immune ngan bau badan memasing....
sila lar sethn sekali ke tanyer kengkawan... aku bau busuk tak???
then tgk muka org yg ditanya tuh....
kalu dier spesis mulot laser cam aku senang lar terus jawab busuk ajer... blogger-emoticon.blogspot.com
tp kalu ala2 pemalu tu.... mungkin mulot dier kater eh tak lah...
tp muka dah ala2 cam tahan kentut tu blogger-emoticon.blogspot.com
ko pepaham jerla.... ko tu busuk.....



jadik moral of the story.... silala mandi pagi dan pakaila shokubutsu....
blogger-emoticon.blogspot.com

No comments:

Post a Comment