Sunday, May 17, 2009

version aku: Jalan-Jalan Cari Makan

sbenarnyer ari ni aku takde mood nak buat apa2 pon...
yeah monday bluezzzzzzZZZZzZzZZZZblogger-emoticon.blogspot.com
tp kalu duk tunda2 sampai bila pon tak jalan blog nih... blogger-emoticon.blogspot.com
jd ari ni aku betul2 determined nak post something b4 end of the day....
so i decided to review on jln2 cari mkn....


jgn salah paham tau...
bukan jln2 cari mkn yg kat tv duk tunjuk gi mkn sedap2 tu... bukannn bukannn blogger-emoticon.blogspot.com


yg ni version aku punya....blogger-emoticon.blogspot.com

tak mungkin tersiar kat tv atau mana2 media hiburan....





citernyer bermula cenggini......

di suatu pg yg dingin...blogger-emoticon.blogspot.com
seperti biasa saya dlm perjalanan ke tempat kerja.....blogger-emoticon.blogspot.com(hepi camni ke gi keje???
blogger-emoticon.blogspot.com)



kemudian tiba di stesen lrt untuk menaiki lrt....

sebelum itu saya hendaklah membeli sesuatu utk mengalas perot ini...

saya pon pegi la ke tempat gerai2 menjual makanan pagi....

ada satu gerai tu ummak aiiii... punyala ramai org....
blogger-emoticon.blogspot.com


pastu aku tgk gerai sebelah... takde org laks...
blogger-emoticon.blogspot.com
aku pon tgk muka makcik tu seposennnn jer pandang gerai sebelah....blogger-emoticon.blogspot.com

lam ati ckp... takpe la... meh aku beli kedai makcik ni... siannn dier...
aku pon membeli la dgn riang dan kembali menyambung perjalanan ke tempat keje... blogger-emoticon.blogspot.com


sampai tempat keje aku excited nak mkn nih... blogger-emoticon.blogspot.combetapa hepinya dpt mkn....
:ahaha:


pada suapan pertama kuih makcik tu membuatkan aku terpegun seketika... blogger-emoticon.blogspot.com





dan tiada lagi suapan ke-2 mau pon ke-3....
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
blogger-emoticon.blogspot.comtak sedappppppppppppppppppppppppppppp....

yeeeeeee tak baik mencerca makanan...

tp memang tak sedap...

dan aku memang rasa geram giler kat tuan2 kedai camni....blogger-emoticon.blogspot.com


nak jer aku hempuk2 spesis camnih....
blogger-emoticon.blogspot.com

ye ler... org lain nak jual ko pon sama2 nak menjual...blogger-emoticon.blogspot.com

tp org lain jual makanan sedap.... kalu tak sedap pon bole lar masuk tekak...

ni rasa tah apa2... ada tu karipap pon tak rasa karipap...

kuah nasik lemak pon takde rasa....
blogger-emoticon.blogspot.com

ada tu kuih2 baling kat dinding pon bole melantun balik....

yg jual lauk pauk tu lagiiiiii lar tak terkata aku...blogger-emoticon.blogspot.com

tak ke cam nak pedajal org jer tu....blogger-emoticon.blogspot.com

kot ye pon tu je punca rezeki korang....

silaaaala blajar masak dulu...

tak pon korang cuba mkn dulu makanan tu...

apa rasa??? korang sanggup makan????

ni tak pasal2 org2 cam aku ni maki2 ko....

sesajer jer tambah dosa aku....blogger-emoticon.blogspot.com

padan lar takde org nak gi gerai tuh...
akuuuuuu lar jugak yg konon2 nak berbakti di pagi hari....blogger-emoticon.blogspot.com
last2 terkena sendirik.... blogger-emoticon.blogspot.com

dah byk kali aku terkena camni....

konon2 kesian pasal gerai tu takde pelanggan...

padahal dah ramai yg terkena... tu yg dah tak nak pegi sana tuh....

jadi nasihat aku kat tukang2 jual tu...

heppppp
blogger-emoticon.blogspot.com.... sila la prihatin sket ngan citarasa pelanggan...

mahal sgt ker garam???

susah sgt ke nak cuba rasa makanan tu sblom jual????

untuk korang2 laks yg ada sedara mara atau jiran tetangga yg menjual makanan...

tolong2 lar nasihat diorg ye....blogger-emoticon.blogspot.com

bab2 mkn ni toksah lar wat memain...

masuk perot jadik darah daging hoooo......



moral of the story..... selepas ini pegila ke gerai atau kedai2 yg ramai org... kesiankan la diri anda sblom anda kesian kat tuan2 kedai.....
blogger-emoticon.blogspot.com

2 comments:

  1. hahahha, yg ko bebel kat sini mcm la pacik jual tuh baca blog ko wan..jibraun sungguh.. tp tu la, takkan la xrasa dulu sblm jual..haih~

    ReplyDelete
  2. ko bukan salah sorang pakcik jual kuih tu ker??? ehehehe

    ReplyDelete